Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Zarządzanie kryzysowe

Wszelkie działania z zakresu zarządzania kryzysowego na terenie powiatu kaliskiego koordynowane są przez Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Kaliszu.

PCZK działa na podstawie Zarządzenia nr 50/2022 Starosty Kaliskiego z dnia 28 czerwca 2022 r.

Do zadań PCZK należą:

  1. Pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
  2. Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego gmin na terenie powiatu kaliskiego, ościennych powiatów i centrum zarządzania kryzysowego Wojewody Wielkopolskiego,
  3. Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności na obszarze powiatu kaliskiego,
  4. Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska na obszarze powiatu kaliskiego,
  5. Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne na obszarze powiatu kaliskiego,
  6. Dokumentowanie działań podejmowanych przez PCZK,
  7. Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.

Dyżur Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego pełniony jest całodobowo w trzech trybach:

  1. zwyczajnym,
  2. alarmowym,
  3. nadzwyczajnym.

Stałą  siedzibą  PCZK  jest  pok. 104 w obiekcie Starostwa Powiatowego w Kaliszu przy Placu Świętego Józefa 5.

Kontakt z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego w Kaliszu w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Kaliszu (7:30 – 15:30)

tel. 62 50 14 238
tel. 62 50 14 303

e-mail: czk@powiat.kalisz.pl

Artykuły